logo 02 
  • slider_pic_01.jpg
  • slider_pic_02.jpg
  • slider_pic_03.jpg
  • slider_pic_04.jpg

Ο Γκουστάβ Κλιμτ ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους του κινήματος της «Απόσχισης» της Βιέννης και ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που συνδύασαν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική. Το ύφος του ήταν ξεχωριστό και καινοτόμο με πολλά στοιχεία Αρτ Νουβό ενώ στα έργα του παρατηρούνται και επιρροές από την αρχαία ελληνική, μυκηναϊκή και αιγυπτιακή αγγειογραφία.
Ο Κλιμτ γεννήθηκε στο Μπάουμγκαρτεν της Αυστρίας τον Ιούλιο του 1862 και σε ηλικία δεκατεσσάρων χρόνων γράφτηκε στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης. Ασχολήθηκε και μελέτησε διάφορες τεχνικές, όπως το ψηφιδωτό και τη νωπογραφία και το 1880 έφτιαξε πίνακες για το Μέγαρο Στουράνι της Βιέννης καθώς επίσης και τοιχογραφίες για την οροφή των ιαματικών λουτρών του Κάρλεμπαντ.
Το 1888 ο αυτοκράτορας Φραγκίσκος Ιωσήφ του απένειμε το χρυσό μετάλλιο του Τάγματος της Τιμής για τη συνεισφορά του στην τέχνη και απέσπασε και το Αυτοκρατορικό Βραβείο για τις τοιχογραφίες στα κλιμακοστάσια του θεάτρου “Burgtheater”.
Παρόλο όμως που ο Κλιμτ είχε αναγνωριστεί ως καλλιτέχνης δεν κατάφερε να διοριστεί ως καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών κι αυτό οφείλεται στην άρνηση του υπουργείου Πολιτισμού να επικυρώσει το διορισμό του.
Ο Κλιμτ υπήρξε ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της «Απόσχισης της Βιέννης», η οποία αποτελούσε μια μάχη για την πρόοδο των καλλιτεχνών ενάντια σε εκείνους μου είχαν εμπορικό συμφέρον να παρακωλύουν την άνθηση της τέχνης. Η Απόσχιση έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρτ Νουβό και ο Κλιμτ συμμετείχε στις εκθέσεις της.
Το 1894 ο Κλιμτ φιλοτέχνησε τους τοίχους και την οροφή της Μεγάλης Αίθουσας του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Κατηγορήθηκε ως «πορνογράφος» για τους τρεις πίνακες «Φιλοσοφία», «Ιατρική» και «Νομική» γιατί είχαν έντονο το ερωτικό στοιχείο και τελικά δε χρησιμοποιήθηκαν στη διακόσμηση της οροφής.
Εκείνη την εποχή ζωγράφισε αρκετές προσωπογραφίες γυναικών της βιεννέζικης αστικής τάξης και με τα χρήματα που κέρδισε πλήρωσε ώστε να του επιστραφούν οι πίνακες που είχε φιλοτεχνήσει για το Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Το 1902 για τις ανάγκες της 14ης έκθεσης της Απόσχισης, ο Κλιμτ δημιούργησε την τοιχογραφία «Ζωφόρος του Μπετόβεν», ένα έργο το οποίο αποτελούσε φόρο τιμής στον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
Το 1909 πήγε στο Λονδίνο όπου ανακάλυψε το έργο των «Φωβιστών» και την επόμενη χρονιά συμμετείχε με επιτυχία στην 9η Μπιενάλε της Βενετίας.
Τον Ιανουάριο του 1919 έμεινε παράλυτος από τη δεξιά πλευρά του σώματός του εξ’ αιτίας ενός εγκεφαλικού επεισοδίου και ένα μήνα αργότερα πέθανε από αποπληξία αφήνοντας ημιτελή πολλά έργα.

round wood round metal round glass round keramika round epoxiaka round misc